2010. szeptember 22., szerda

Prága - 3. nap

2010.09.20. Hétfő

Jó későn indultunk, ráadásul jól kint is vagyunk a városból. Horní Pocernice a városrész neve, észak-keleten van Prágában. Első utunk innen két buszmegállóra egy "zamek"-nak (kastély) nevezett templom volt. Meglepően szép hely! Egy internetfüggő nőszemély ült a recepción, és láthatóan meg volt sértődve, hogy feltartjuk a csetelésben. Azért odaadta a pecsétet meg a korongot is, de hogy utána még miket nézelődtünk ott, hogy esetleg segített volna, hogy mi micsoda vagy ajánlgatta volna a portékáját, na azt már nem. Leült a gépéhez és kalap! Nem baj. :)

Átmentünk a metróval a "budai" oldalra. A Petrin domb aljában van egy Muzeion nevű múzeum, ami csak hétfőn 3-kor nyit. Viszont a környék fantasztikus. Parkos, vízeséses domboldal.Jobb híján a WC-s bácsit kérdeztük, hogy van-e valahol máshol korong vásárlására lehetőség, aki lelkesen mutogatott valami sükenéma-iskola felé. Persze nem volt ott semmi. Elindultunk felfelé egy ösvényen, és egy sportpályára lyukadtunk ki. Ló Piroska futott egyet a futópályán, és játszott az elhagyatott játszótéren. :):) Mi viszont nem tudtunk tovább menni, úgyhogy vissza is mentünk a bácsihoz.

A Petrin domb tetején egy csillagvizsgálóra leltünk egy szuper rózsakert közepén. Egy motoros szerkóban feszítő nemzeti hőssel haverkodtunk össze. Szobor volt a lelkem, de nagyon jóképű. :)

És persze nem is kérdés, hogy az Eiffel torony aljában lévő Jara Cimrman kiállítás volt számunkra a fő atrakció. Na ez sajnos fotózhatatlan. :(( Pedig nagyon keményen próbálkoztam. A fele kép vacak lett, és le is kellett törölni. Viszont azért van néhány... :) Ki sem akartunk jönni. De ha már igen, akkor nem hagytuk ott azt a pofa sört a sörözőben. Egy vagyonba került, de hát egyszer élünk vagy mifene! :)

Lanovkával jöttünk lefelé. Gondoltuk, megkeressük a zenei múzeumot, és meg is találtuk. Éppen csak ezen a héten van technikai okokból zárva. Grrr.... Na jó, ha csütörtökön sikerül még egyszer erre járni, akkor már elvileg nyitva lesz.

A vár alatti téren (Malotranska Namestí) találtunk egy helyre tehénlánykát. Beöltözve árulta a fagyit, és megengedte, hogy lefotózzuk. :) A tehénlányok nagyon tudnak angolul, így beszélgettünk kicsit. Beállított minket tehénnek és lefényképezett minket is. :)) Azt hazudtam neki, hogy ha ettünk normális kaját, akkor jövünk fagyizni, de nem mentünk)

Bementünk a szenátus kertjébe (Valdsein kastély) pávát nézni, na meg azért, hogy Ló Piroska tudjon a haverokkal kicsit beszélgetni. (ló szobrok)

Mivel borzalmasan éhesek voltunk, a villamosról leszálltunk a Tesco-nál (Narodni Trída). Piroskát eldugtuk a hátizsákba, nehogy azt gondolják, hogy onnan való. Jól is tettük, mert a polcon vagy 10 Ló Piroska üldögélt.

Egyébként sok-sok kisvakond van mindenhol, és Moha meg Páfrány stb... csak mivel ők is nemzeti ereklyék, baromi drágán mérik őket. Sajnos. Így sok esély nincs rá, hogy haza tudjon jönni velünk egy.
Papírbolt, mint olyan, nem igazán létezik. Elvétve találni egyet-egyet, de nem árul semmi olyat, ami érdekelne. Könyvesnél vagy játékosnál lehet találni egy-egy dolgot, vettem is pl. struktúrmintás háttérpecséteket -egy csomagban hatot - meg egy helyen bamba bácsinál 3 db különleges tortacsipkét. A közepe is azsúros, tök szép. Darabja 3 korona volt a kiírás szerint, és hármasával voltak összetapadva. A bácsi meg elkezdte méregetni vonalzóval, úgy döntött, hogy darabja 1,50, és ez itt egy db. Így vettem fél árában mindjárt hármat. :)

Késő délután megnéztük a Kaffka múzeumot, azaz az udvarán a pisilők szobrát. Hát ez kész... :)

1. Jó kis napotok volt. És Ló Piroska megint milyen jól érezte magát. :)