2013. július 10., szerda

WS-2 Rétegzés

Adrienn tartotta ezt a bemutatót, összefoglalt néhány jól használható ötletet, hogyan is lehet úgy 3D hatású oldalt készíteni, hogy az nem lesz túl vastag.

Ezt már el is lehet olvasni itt.


A készítésről most nincs fotó, mert Papi itt éppen csavargott a Gerecsében, és nála volt a fényképező.
Szerintem ez az oldalam elég izgalmasra sikerült. Valahol láttam egy 3 felé vágott jópofa képet scrapbook oldalon, és azonnal elhatároztam, hogy készítek valami hasonlót. Az egy éve dédelgetett ILS papíromat választottam hozzá háttérnek, és szerintem meghozta a várt eredményt. Nekem nagyon tetszik.

A fotó 2001-ben készült Vácrátóton. Ezt majd még szándékozom ráírni, de nem bírom ki, hogy ne tegyem fel addig is. Anitával bohóckodtunk kicsit az arborétumban. Kár, hogy nincs még egy hasonló papírom, kéne neki egy jó kis oldalpár. Na majd megpróbálok valamit kitalálni ez ügyben.

Viszont Sapi megkért, hogy mutassam meg, hogy készült ez a fajta képösszerakás. Mivel úgyis két képet vittem alternatívának, és a másikat is meg akarom csinálni, most azon mutatom meg a lépéseket.

1. Két teljesen egyforma képet kell előhívatni. Nálam ez 10*15 cm méretű.


2. A középső részen kijelöljük a témát, és úgy vágjuk ki, hogy a fotó alsó és felső részén is legyen levágott rész. Ez azért kell, mert különben nem tudjuk szépen elforgatni a szélső oldalakat, a kivágásnál ki fognak lógni a sarkok. Nálam a téma rész 6*9 cm méretű.

3. A kivágott szeletke. Ezt persze csak az egyik fotóból vágjuk ki, a másikat addig félre kell tenni.

4. 2 db ugyanilyen méretű szeletet jelölünk és vágunk ki a másik képből úgy, ahogy a kép mutatja. Én az összeérő részeket nem vágtam szét de nyugodtan szét lehet vágni a közepét, ha úgy egyszerűbbnek érzed.

5. Alátétet készítünk mindegyik darabnak úgy, hogy csak vékony szegélye legyen a képrészleteknek.

6. 3D ragasztó kockákat ragasztunk a középső képrészletre, és felragasztjuk az alsó rétegre.
Készen van.
A többivel jövök majd, ha elkészült belőle az oldal. Azt is fotózom majd, legyen teljes a dolog. :)
Remélem, érthetően írtam, sokkal bonyolultabb volt megfogalmazni mint elkészíteni.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett az oldalad már a táborban is, jó lett hozzá ez a sugaras papír. És olyan jó, hogy leírtad ezt a fotótechnikát, biztos ki fogom én is próbálni! :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, ez nagyon tetszik! Igaz, én most digitálisban csinálom, de ez ott is frankón hasznosítható!

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszik! :)
    Béb, tényleg???? Hol lehet megnézni??? Látni akarom!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, nagyon nem pakolom ki sehova. FB-on is talán csak egy vagy kettő van fent. Még nincs annyi gyakorlatom, hogy vadul mutogassam a termékeket, illetve a végcél, hogy fotókönyv formában előhívassam és tudod, a nagyik igényei ilyen téren mások - "miért csak egy fotó van egy oldalon???". De max küldesz nekem egy e-mail címet fb üziben pl. és megoldjuk. (Pl. szentelek egy blogbejegyzést a kedvenceimnek. )

      Törlés
  4. Szuper ez a bejegyzés! biztosan kipróbálom majd. :)

    VálaszTörlés